وقوع زلزله در شهر جدید پردیس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






شهر جدید پردیس یکی از شهرهای اقماری جدید تهران و پرجمعیت‏ترین منطقه مسکونی شمال‏شرق این استان محسوب می‏شود. این شهر در فاصله 20 کیلومتری پایتخت و دامنه رشته کوه‏های البرز قرار گرفته است.

بر اساس آخرین سرشماری اعلام شده (سال 85) جمعیت این شهر 58 هزار نفر است که طبق طرح جامع، تا 600 هزار نفر را در خود پذیرا خواهد بود.

توضیح شاسا: پیش از این کارشناسان با هشدار نسبت به احتمال قوی فعال شدن گسل شرق تهران نسبت به توسعه ساخت و ساز در این منطقه هشدار داده بودند. در حال حاضر شهر جدید پردیس یکی از مراکز عمده احداث مسکن مهر استان تهران می باشد. مزیت شهر جدید پرند نسبت به پردیس نیز همین مورد می باشد.

زلزله شمال‏شرق تهران در رودهن، آبعلی و دماوند هم احساس شد

زلزله شمال‏شرق استان تهران، در رودهن، آبعلی و دماوند هم احساس شد. در زمین لرزه‏ای که برخی نقاط شمال‏شرق استان تهران را لرزاند، علاوه بر پردیس و بومهن در بخش مرکزی تهران، شهرهای رودهن، دماوند و آبعلی نیز به خود لرزیدند.

شهرهای بومهن و پردیس در بخش مرکزی تهران و شهرهای رودهن، دماوند و آبعلی در شهرستان دماوند قرار دارند. زلزله شمال‏شرق استان تهران حدود ساعت یک بامداد شنبه با شدت 3.8 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و در حوالی شهر بومهن رخ داد. این لرزه بیش از سایر نقاط این مناطق در شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی احساس شده است.

مردم نگران این شهرها در معابر عمومی هستند و به طرف پارک‏های اطراف محل سکونت خود هجوم آورده‏اند. هنوز خسارات احتمالی این واقعه طبیعی در شرق استان تهران اعلام نشده است.

ستاد بحران در آماده‏باش کامل بود / پردیس و حومه خسارتی ندید

با وجود بروز زمین‏لرزه 3,8 ریشتری بامداد شنبه، نقاط مختلف بخش مرکزی تهران، پردیس و حومه از خسارت در امان ماند.

بخشدار مرکزی تهران اظهار داشت: عوامل مختلف ستاد بحران بخش مرکزی تهران از ساعت یک و یک دقیقه و زمان وقوع زمین‏لرزه بومهن در آماده‏باش کامل بودند.

محمود مصلی‏شاد ادامه داد: از این رو، هرگونه واقعه طبیعی در منطقه با رویارویی مناسب مسئولان و مردم بخش مرکزی تهران مواجه می‏شد. وی اضافه کرد: بخش مرکزی تهران دارای وسعت قابل توجهی است؛ اما خوشبختانه این زمین‏لرزه در نواحی وسیع بخش خسارتی بر جای نگذاشت.

بخش مرکزی تهران با مساحتی بالغ بر یک هزار و 378 کیلومتر مربع بر اساس مصوبه هیئت وزیران از 55 آبادی، روستا، نواحی کارگاهی، مناطق زراعی و دو شهر پردیس و بومهن تشکیل شده است.

محدوده جغرافیایی بخش مرکزی تهران از روستای "تلو" در "سرخه‏حصار" آغاز می‏شود و تا انتهای شهر بومهن ادامه می‏یابد. این بخش 200 هزار نفری با شهرهایی همچون رودهن از شهرستان دماوند، لواسانات از شهرستان شمیرانات و روستای "مسگرآباد" از شهرستان پاکدشت دارای مرز مشترک است.

مختصات و شدت زمین‏لرزه شمال‏شرق تهران

شدت زمین‏لرزه دقایقی پیش شمال‏شرق استان تهران 3 و 8 دهم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین اعلام شد. این زمین‏لرزه در ساعت یک و یک دقیقه و 26 ثانیه به وقت محلی رخ داد.

شدت این زمین لرزه 3.8 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ثبت شده است. این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.83 درجه و طول شرقی 51.88 درجه ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در 9 کیلومتری بومهن، 11 کیلومتری رودهن، 11 کیلومتری پردیس و 46 کیلومتری تهران رخ داده است. این زمین‌لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داده است.

وقوع این زمین‌لرزه را شبکه لرزه‌نگاری شرق تهران وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است.

منبع : شاسا




:: موضوعات مرتبط: آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: مسکن مهر پرند , شهر جدید پرند , پرند , مسکن پرند , شهر پرند , قیمت مسکن در پرند , شهرک پرند , قیمت خانه در پرند , قیمت آپارتمان پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 1835
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : عارف کریمی
ت : سه شنبه 31 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');