شهرجدیدپرند . تامین امنیت شهر جدید پرند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






امنیت از دیرباز یکی از نیازهای اساسی بشر برای زندگی و ادامه حیات بوده و از حقوق طبیعی و حتمی شهروندان یک جامعه به شمار می رود ولی در شهر پرند با گستره امروز تمهیدات لازم اندیشیده نشده و این شهر هم اکنون تنها یک دفتر کلانتری دارد.

امنیت در جامعه از چنان اهمیتی برخوردار است که بدون آن امکان هیچ گونه زندگی و فعالیتی در زمینه های فردی، اجتماعی، اقتصادی، ملی، بین المللی و ...وجود ندارد و هرج و مرج آن جامعه را فرا گرفته و به سوی نابودی سوق می دهد و فضا را برای دزدان، قاچاقچیان، افراد لاابالی و انجام فعالیت های ناهنجار آماده می کند.

شهر جدید پرند از جمله شهرهای جدید است که نخستین طرح توسعه و عمران آن در اواخر دهه هفتاد تصویب و جمعیتی 80 هزار نفری برای آن در نظر گرفته شد و با نمایان شدن پتانسیل های این شهر، طرح توسعه و عمران آن در سال 84مورد بازنگری قرار گرفت و بیش از 150 هزار نفر جمعیت درافق 1394 برای آن پیش بینی شد.

در ادامه پس از تصویب طرح مسکن مهر بیش از 1200 هکتار به محدوده این شهر اضافه شد تا با افزایش مساحت حریم شهر به 17 هزار هکتار، جمعیت پیش بینی شده برای آن نیز به بیش از 700 هزار نفر برسد.

افزایش این گونه و در نظر گرفتن چنین جمعیتی برای شهر پرند بالطبع افزایش تامین امنیت را در پی دارد که باید همگام و همزمان با این پیشرفت ها صورت می گرفت دراین راستا متاسفانه اما پیش بینی های مسائل امنیتی و ضرورت تامین امنیت همزمان با ساخت و سازها و افزایش جمعیت آنچنان که باید و شایسته بود مورد توجه قرار نگرفت چنانچه تاکنون امنیت این شهر تنها با یک کلانتری و تجهیزات اندک و نیروی تحت امر آن از طرف نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم تامین شده و به دلیل سرقت های فراوان منازل و مغازه ها و احساس ناامنی بین شهروندان، زمینه نارضایتی آنها را از وضع موجود فراهم کرده است.

رئیس جمهور: موضوع تامین امنیت توسط مسئولان پیگیری شود

از آنجایی که موضوع امنیت شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار بود از طریق مسوولان شهر به سمع و نظر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان که 25 خرداد ماه سال جاری در مراسم بهره‌برداری از 10 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند حضور یافته بود هم رسید.

رئیس جمهور ضمن دادن دستورات لازم به استاندار و دیگر مسئولان امر بر برگزاری سریع جلسه تامین استان و گرفتن تصمیم های لازم ضروری و فوری تاکید کرد که موضوعت امین امنیت در این گونه شهرک‌ها باید توسط مسئولان پیگیری شود؛ اگر چه مردم ایران همواره خود پیشگام تامین امنیت بوده اند، اما باید امکانات لازم برای ایجاد فضایی آرام و مطمئن در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد. پرند، نیازمند نگاه ویژه و همه جانبه نیروی انتظامی استدر این راستا امام جمعه شهر پرند، تاکنون بارها این موضوع را از تریبون نماز جمعه به مسوولان امر تذکر داده و در دیدارها و نامه نگاری ها به مسوولان، خواستار تامین وارتقای بیشتر امنیت شهر و شهروندان بوسیله افزایش کلانتریها شده است.

امام جمعه پرند با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از هماکنون باید به جد به فکر آینده این شهر باشد، گفت: باتوجه به وسعت و توسعه شهر برای سکونت 700 هزار نفر آینده شهر جدید پرند نیازمند نگاه ویژه و همه جانبه نیروی انتظامی در ابعاد گوناگون است. حجت الاسلام محمد خدیری اظهار داشت: نیروی انتظامی باید به فکر آینده پرند باشد و تدابیرلازم برای برقراری امنیت، پیشگیری از وقوع جرم و برخوردمحکم و قاطع با متخلفان در شهر را داشته باشد. امام جمعه پرند به رشد سریع ساخت و ساز و جمعیت در این شهر اشاره کرد و گفت: این مسئله خود به خود ازدیاد رفت وآمد به شهر را در پی دارد و به لحاظ تامین امنیت،وظیفه نیروی انتظامی سنگین تر می شود.

استقرار آگاهی رباط کریم در پرند در کمتر از یک ماه

اهمیت موضوع تا حدی افزایش یافتکه مردادماه گذشته، فرمانده نیروی انتظامی غرب استان تهران باحضور در دفتر امام جمعه پرند با وی دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار هم، خدیری خواستار توجه ویژه نیروی انتظامی در خصوص افزایش امنیت و ارتقای نیروی انتظامی پرند شد که سرهنگ اصلانی قول مساعد داد تا کمتر از یکماه آگاهی شهرستان رباط کریم در پرند مستقر شود.

تحویل 3 قطعه زمین به نیروی انتظامی از سوی شرکت عمران از طرفی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند ازتحویل 3 قطعه زمین به نیروی انتظامی در راستای ارتقای امنیت این شهر خبر داد. سعید صابونی با بیان اینکه این زمین ها در فازهای 4،5 و طرح توسعه شهر پرند قراردارد، خاطرنشان کرد: مقرر شد با توجه به استقرار شهرداری ظرف 3 ماه پروانه ساخت در این زمین ها گرفته شود. وی با اشاره به اینکه این زمین ها باید ظرف شش ماه از تحویل شروع به ساخت کنند، گفت: زمین های تحویل شده باید بعد از اخذ پروانه و شروع ساخت به مدت 2 سال به بهره برداری برسند.

2 کلانتری توسط شرکت عمران پرند ساخته می شود

مدیر عامل شهر جدید پرند تصریح کرد: با توجه به دستورمستقیم شخص وزیر و مکاتبه ای که با نیروی انتظامی داشته ایم 2 کلانتری توسط شرکت عمران ساخته می شود که در این صوص منتظر نقشه های درخواستی از این نیرو هستیم. صابونی در پاسخ به این سوال مهر که شرکت عمران باتوجه به افزایش جمعیت چه اقداماتی درخصوص ارتقای امنیت شهر انجام داده خاطرنشان کرد: ارتقای پایگاه بسیج پرند بهناحیه مقاومت از جمله اقدامات شرکت عمران برای ارتقای امنیت بوده است. وی همچنین از آمادگی این شرکت برای تعبیه 2 تا 3 کانکسمورد نظر نیروی انتظامی در فازهای 5 و مابقی فازها برای تامین امنیت شهر خبر داد و گفت: متاسفانه نیروی انتظامی به ما اعلام کرده که در این کانکس ها مستقر نمی شویم اما ما آمادگی لازم در این خصوص را داریم.

ساخت ساختمان برای نیروی انتظامی در پرند دیر شده است

امام جمعه پرند اما در خطبه های اخیر خود در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه انتقاد جدی به ساخت ساختمان برای نیروی انتظامی دارم گفت: واقعا ساخت ساختمان برای این نیرو دیر شده است که باید این امر همزمان با ساخت و سازها و افزایش جمعیت انجام می شد.

خدیری تاکید کرد: امنیت شهر موضوعی مهم است که تامین آن بر عهده نیروی انتظامی است از شرکت عمران می خواهیم که سریعا دو ساختمان برای نیروی انتظامی بسازند وتحویل دهند. وی به استقرار پلیس آگاهی در پرند اشاره کرد وگفت: این امر ضریب امنیت شهر را بالا خواهد برد و مردم بزودی شاهد این امر خواهند بود که امیدواریم مردم هم در حفظ اموال و دارایی های خود کوشا بوده و به پلیس کمک کنند.

ادارات تخصصی نیروی انتظامی رباط کریم به پرند منتقل می شود

اما به تازگی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم هماز انتقال برخی از ادارات تخصصی این نیرو به شهر جدید پرند خبر داد. سرهنگ حسن آبادی که با اهمیت یافتن ارتقای امنیت پرند در جمع نمازگزاران در نماز جمعه حضور یافته بود در این خصوص گفت: با انتزاع و جدایی حوزه انتظامی شهرستان بهارستان از رباط کریم، حیطه کاری ما به شهرجدید پرند و اطراف رباط کریم گسترش پیدا خواهد کرد.

حسن آبادی خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که اداراتخود به ویژه ادارات تخصصی را به شهر جدید پرند منتقل کنیم که در این راستا بزودی پلیس آگاهی و پلیس امداد به پرند خواهد آمد که بالطبع ضریب امنیت شهر را بالا خواهدبرد. جرایم شاخص در شهر جدید پرند نداریم فرمانده انتظامی رباط کریم با بیان اینکه بحمدالله جرایم شاخص در شهر جدید پرند نداریم، گفت: هرچند نباید حتی وقوع یک جرم هم داشته باشیم اما موارد صورت گرفته ازقبیل سرقت و جرایم دیگر به صورت هفتگی رصد و آنالیزی شود و ما باید فرصت های سرقت را از طریق رسمی و امکانات موجود از قبیل دوربین های مدار بسته بگیریم.

تبدیل کلانتری به فرماندهی انتظامی بخش و تشکیل دادگاه درپرند

بیژن سلیمان پور فرماندار رباط کریم با تاکید بر اینکه جمعیت شهر جدید پرند به صورت روزانه در حال افزایش است از تاسیس و استقرار بخشداری در شهر جدید پرند خبر داد و گفت: با استقرار بخشداری، دادگاه بخش بلافاصله در این شهر تشکیل خواهد شد و در این خصوص سید علیرضا آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران وعده داده که به محض استقرار بخشداری، دادگاهبخش هم مستقر می شود. این مقام ارشد دولت در رباط کریم همچنین خاطرنشان کرد: در این راستا، تنها کلانتری موجود در پرند به فرماندهی انتظامی بخش تبدیل و در سایر زمینه ها و زیرساخت هابخصوص امنیت شهر، شاهد ارتقا و رشد خواهیم بود.

ساخت 5 کلانتری در اراضی مسکن مهر پرند

اما در آخرین اظهار نظر درخصوص ارتقای امنیت پرند، محمود قلعه نوئی عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر پرند ازساخت 5 کلانتری در اراضی مسکن مهر این شهر خبر داد. وی گفت: در راستای امنیت و آرامش هر چه بیشتر درشهر جدید پرند، شرکت عمران این شهر با همکاری نیروی انتظامی غرب استان تهران و شهرستان رباط کریم 5 کلانتری درمدت زمان یک سال در محدوده اراضی مسکن مهر احداث می کند.

قلعه نوئی با اشاره به اینکه 2 کلانتری توسط شرکت عمران شهر پرند ساخته خواهد شد اظهار داشت: در شهر جدید پرند حدود یکصد هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت و ساز است که تاکنون بیش از 12 هزار واحد مسکن مهر به بهره برداریرسیده است بنابراین به منظور برقراری هر چه سریعتر دراین محدوده ها با توجه به استقرار بیش از 10 هزار واحد مسکونی، شرکت عمران شهر پرند با همکاری نیروی انتظامی غرب استان تهران اقدام به ساخت و تجهیز 5 کلانتری دراراضی مسکن مهر کرده است.

قلعه نوئی ادامه داد: با توجه به گزارشات عدیده در خصوصنیاز به امنیت بیشتر در شهر پرند و بررسی وضعیت موجود امنیتی در این شهر، جلسات و توافقاتی را با مسئولان نیروی انتظامی غرب استان تهران و فرماندهی انتظامی شهرستان رباط کریم داشتیم و در این نشست ها مقرر شد علاوه بردو کلانتری که توسط شرکت عمران پرند ساخته می شود 3 کلانتری دیگر توسط نیروی انتظامی غرب استان تهران نیز در اراضی مسکن مهر احداث شود.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر پرند با اعلام اینکه هماکنون سه قطعه زمین با کاربری انتظامی از سوی شرکت عمرانشهر پرند در اختیار نیروی انتظامی غرب استان تهران قرارگرفته است، بیان داشت: دو هزار و 208 متر مربع در فاز 5 ، حدود دو هزار و 500 متر مرب عدر سایت کیسون و حدود 2 هزار متر مربع در سایت مسکن مهر مجموعه ها به نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم واگذار شد که در این خصوص موظف شدند تا نقشه ها و تیپ ساخت را ظرف مدت یکماه به معاونت معماری و شهرسازی این شرکت ارائه دهند و پس از تایید کارشناسان ما در بخشمعماری و شهرسازی، نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم متعهد به ساخت و بهره برداری از این سه کلانتری ظرف مدتیکسال شده است.

بر اساس این گزارش با احداث این 5 کلانتری و یک کلانتری در فاز یک شهر پرند، پایتخت مسکن مهر کشور مجهزبه 6 کلانتری خواهد شد. مجموع این اخبار و اظهارنظرها اززبان مسوولان، نوید خبرهای خوشی را می دهد که برای تامین امنیت شهر جدید پرند اقداماتی در حال انجام وعملیاتی شدن است، اقداماتی که باید زودتر از اینها انجام می شد یا حداقل همگام و همزمان با ساخت و سازها و افزایش جمعیت صورت می گرفت اما به هر صورت اقدامات گذشته مسوولان انتظامی و اقدامات اخیر و در حال انجام آنها شایسته تقدیر است.

امیدواری شهروندان به وعده مسوولان

در حال حاضر که پرند پایتخت مسکن مهر کشور لقب گرفته و به قول استاندار تهران شهری ملی و مورد توجه است و 12 هزارواحد از واحدهای مسکن مهر تحویل مالکان آن شده و 10 هزارواحد دیگر در شرف واگذاری است و بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن بیش از 60 هزار نفر در این شهر ساکن شده اند و این جمعیت روزانه روبه افزایش است هر عقل سلیمی می پذیرد که امنیت این شهر با یک کلانتری و یکدستگاه خودرو و نیروهای اندک تامین نخواهد شد و توجه ویژه مسوولان دولتی و امنیتی را می طلبد.

امید آن می رود، اخبار اخیری که از سوی مسوولان منتشرشده و قول هایی که برای ارتقای امنیت این شهر داده شده است به منصه ظهور رسیده و از آنجایی که شهروندان این شهر دل خود را به وعده وعیدهای مسوولان خوش کرده اندآنها را از نگرانی و دغدغه کمبود امنیت برهاند و با زحمات شبانه روزی این نیروهای خدوم و زحمتکش با آرامشی بهتر سر بر بالین گذاشته یا چند روزی خانه و کاشانه خود راترک کنند

منبع: شاسا




:: موضوعات مرتبط: مسکن مهر پرند , اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: برچسب‌ها: شهر جدید پرند مسکن مهر پرند , شهر جدید پرند , پرند , مسکن پرند , شهر پرند , قیمت مسکن در پرند , شهرک پرند , قیمت خانه در پرند , قیمت آپارتمان پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 1047
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : عارف کریمی
ت : یک شنبه 12 شهريور 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');