ضرب الاجل تامین آب و برق برای ۶۰ هزار مسکن مهر/قطار بین شهری چاره جا‌به جایی هفت میلیون مسافر در حوم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






به گزارش  خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، شامگاه روز گذشته عباس آخوندی به همراه قائم مقام خود در مسکن مهر ، معاونان خود در حوزه مسکن و مدیرعامل شرکت راه آهن در دفتر استاندار تهران به بحث و بررسی پروژه های راه و شهرسازی این استان پرداختند تا برای ارائه خدمات بهتر به مردم چاره ای بیندیشند.

مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران در این نشست اظهار داشت: بر اساس برنامه در استان تهران ساخت 105 هزار واحد مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 36 هزار واحد مسکن مهر توسط بنیاد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، 95300 واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند ، 89456 واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس و 3093 واحد مسکن مهر در شهر اندیشه پیش بینی شده است که از این تعداد تاکنون88378 واحد توسط اداره کل به اتمام رسیده است که میانگین ساخت 90 درصدی در ساخت واحد های مسکن مهر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران را نشان می دهد.

فریبرز واحدی ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن 22389 تاکنون در استان تهران به اتمام رسیده که به طور میانگین 74 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ساخت 61448 واحد مسکن مهر در پرند به اتمام رسیده است که پیشرفت فیزیکی 84 درصدی ساخت مسکن مهر در پرند را نشان می دهد. همچنین ساخت 28566 واحد در پردیس به اتمام رسیده است که پیشرفت فیزیکی 53 درصدی را نشان می دهد در اندیشه نیز 1443 واحد مسکن مهر تکمیل شده است که میانگین پیشرفت فیزیکی 75 درصدی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: در مجموع می توان کل ساخت مسکن مهر در استان تهران پیشرفت 77 درصدی را نشان می دهد که مهمترین مشکلان مسکن مهر این استان خدمات زیربنایی از جمله آب و فاضلاب و خدمات روبنایی شامل مدارس، اماکن فرهنگی، مراکز درمانی و انتظامی است.

همچنین در ادامه در این نشست حسن کریمی معاون امور عمرانی استاندار تهران عمده ترین مشکل مسکن مهر در این استان را مربوط به تعاونی ها اعلام کرد و گفت: 120 شرکت پیمانکاری تعاونی مسکن در تهران ثبت شده است که قرار داد دوجانبه دارند و بیشترین مشکل در اتمام مسکن مهر در حوزه این تعاونی ها قرار دارد.

در این نشست اعلام شد که در استان تهران 23 هزار واحد مسکن مهر مربوط به تعاونی ها به اتمام رسیده است و 15 هزار واحد مسکن مهر که بیشتر مربوط به تعاونی های مشاغل آزاد است با مشکل مواجه اند.

سهم حوزه راه و شهرسازی از اعتبارات استان 12.7 درصد

وی اعلام کرد: سهم حوزه راه و شهرسازی از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان تهران 12.7 درصد بوده است این در حالی است که میانگین استفاده از اعتبارات استانی در حوزه راه وشهرسازی در کشور حدود 20 درصد است.

واحدی یاد آور شد: از ابتدای امسال تاکنون پروژه هایی با ارزش 270 میلیارد تومان در راه و شهرسازی استان تهران به بهره برداری رسیده است در حالی که کل اعتبار دریافت شده در این حوزه در همین مدت 36 میلیارد تومان بوده است و در حال حاضر 193 میلیارد تومان بدهی مثبته در استان داریم و 550 میلیارد تومان نیز پروژه در دست اجرا داریم.

مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران تصریح کرد: پروژه های آماده سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در استان تهران حدود هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: شبکه راه ها در استان تهران 3000 کیلومتر است که از این میزان 1000 کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی و مابقی راه فرعی است.

1.5 میلیون تردد روزانه در راه های برون شهری استان تهران

واحدی تصریح کرد: بر اساس آمار دوربین های ترددشمار روزانه 1.5 میلیون تردد روزانه در راه های مواصلاتی استان تهران به ثبت می رسد که نشان می دهد 853 هزار خودرو در این جاده ها حداقل یکبار تردد دارند.

قطار بین شهری چاره جا به جایی هفت میلیون مسافر در حومه تهران

در ادامه این نشست قطار بین شهری (حومه ای) در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و وزیر راه وشهرسازی در این نشست اظهار داشت: 15.6 میلیون نفر در تهران و حومه ساکن هستند که حدود 8.4 میلیون نفر در شهر تهران ساکن هستند و بیش از 7 میلیون نفر در حومه ساکن هستند که روزانه در مسیر تهران تردد می کنند.

آخوندی یادآور شد: درتهران چاره ای جز انتقال بار جاده به راه آهن در حمل و نقل حومه ای نداریم و از نظر کارشناسان راه آهن مسیرهای حومه ای تهران با توجه به حجم مسافر "ریل پسند" هستند.

پیشنهاد ایجاد معاونت قطارهای حومه ای

وی اعلام کرد: به مدیر عامل شرکت راه آهن پیشنهاد شده است ایجاد معاونت قطارهای حومه ای را مورد بررسی قرار دهد و اپراتوری قطارهای حومه ای مهمترین بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با ارائه توضیح کاملی در خصوص طرح های وزارت راه و شهرسازی در حوزه تهران و حومه از جمله کمربند جنوبی تهران (از ابیک تا پردیس)، بزرگراه چرمشهر تا پردیس، کمربندی های شمالی و جنوبی ادامه آزادراه تهران-پردیس برای اتصال به محور های هراز و فیروزکوه تصریح کرد: ادامه مسیر همت به کرج از دیگر پروژه های در دست اجرا است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

پرداخت 25 درصد بدهی پیمانکاران

آخوندی در این نشست اعلام کرد: بر اساس مصوبه ای در هیأت دولت بین 25 تا 30 درصد مطالبات معوق پرداخت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید تلاش کنیم برای حل ترافیک بین شهری تهران مفهوم قطار حومه ای را در فرهنگ مردم جا بیندازیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت قطار حومه ای و تفاوت آن با مترو گفت:رفت و آمد قطار حومه ای بسته به تقاضا ، برنامه ریزی می شود و باید حتماَ پارکینگ های مناسبی در ایستگاه های حومه شهر برای آن فراهم شود تا متقاضیان وسایل خود را در آنجا پارک کنند و از طریق قطار به متروی شهرها متصل شوند.

بررسی مشکل زمین های واگذار شده در محدوده منابع طبیعی تهران و زمین های جهاد کشاورزی از موضوعات دیگر مورد بحث در این جلسه بود که مقرر شد در نشست مدیران استانی موضوع مورد بررسی دقیق تر و راهکارهای لازم پیشنهاد شود.





:: موضوعات مرتبط: مسکن مهر پرند , اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 26 آبان 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');