طرح واکاري اشجار در فاز صفر، يک و دو توسط شهرداري پرند انجام مي شود


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرگزاری آریا-مدیر حوزه پارک ها و فضای سبز شهرداری پرند از اجرای طرح واکاری اشجار در فازصفر،یک و دو شهر جدید پرند شهرستان شهریار خبر داد.

 به گزارش خبرنگار آریا ، دفتر غرب تهران؛ مدیر حوزه پارک ها و فضای سبز شهرداری پرند از آغاز طرح خشکه گیری اشجار در فاز های تحویل داده شده به شهرداری خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 7 شهرداری، پرند شهرداری اقدام به اجرای طرح واکاری درختان نموده است. «یوسف نادری» با اشاره به جزئیات این طرح اظهار کرد: طرح واکاری یک طرح بدیهی و رایج بوده که هر ساله برای کاشت درختان انجام می شود. همچنین در شهر پرند نیز تا پیش از مدیریت فعلی شهرداری حدود 3630 درخت خشک و نیمه خشک وجود داشته که باید به جای آن درختان زنده و سالم کاشته شود.

یوسف نادری با شرح جرئیات طرح واکاری گفت: در این طرح بجای درختان خشک شده درختان سبز و زنده کاشته می شود. در پرند نیز تاکنون تعداد کمی از درختانی که خشک شده و از بین رفته بوده اند قطع شده و در ازای آن درختان سبز کاشته و جای گزین شده است. البته این را باید گفت:  تعداد درختان جای گزین شده بیش از درختان خشک شده بوده و نهال هم نبوده بلکه دقیقا درخت سبز و سالم کاشته شده است. از سوی دیگر در فاز اول، شهرداری اقدام به کاشت 160 اصله نهال (سرو نقره ای و کاج تهران ) به ارتفاع 2 و نیم تا 3 متر کرده است.

فضای سبز پرند و مشکل آب و خاک

نادری با اشاره به مشکلات موجود در حفظ و گسترش فضای سبز پرند گفت: متاسفانه در پرند آب شور و خاک نامناسب از معضلات و مشکلات اصلی در حوزه فضای سبز محسوب می شود. ما در تابستان با بحران بزرگی برای آبیاری فضای سبز مواجه بودیم و به ناچار از شهرستان های دیگر برای آبیاری فضای سبز، آب خریداری می کردیم. خاک پرند نیز بسیار نامناسب بوده و در اکثر مناطق باید تعویض خاک انجام شود که این کار هزینه های بسیار بالایی دارد. مردم خود شاهد هستند که پس از آبیاری درختان، لایه هایی از نمک در خاک به وجود می آید که دلیل آن شوری و کویری بودن خاک است. درختان در زمانی که بزرگتر شده و در عمق خاک ریشه می کنند به دلیل خاک نامناسب به مرور خشک و یا زرد می شوند. البته شهرداری اقدامات زیربنایی فراوانی انجام داده که حفر چاه، سیسم آبیاری قطره ای و تعویض خاک در ورودی شهر بخشی از این اقدامات است.


اجرای طرح واکاری براساس قانون

وی با بیان اینکه اجرای این طرح بر اساس قانون و صورت جلسه کمیسیون ماده 7 انجام شده است، گفت: تمامی اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز داری مجوز های لازم بوده و طرح خشکه گیری با موافقت و نظارت نماینده استا نداری، نماینده فرمانداری و شهرداری انجام می شود.

وی با اشاره به اسناد موجود افزود: اخیرا ادعا هایی مبنی بر غیر قانونی بودن طرح واکاری و قطع درختان سبز مطرح شده که در اینجا لازم می دانم توضیحاتی به مردم شریف پرند ارایه دهم. اولا این طرح بر اساس صورت جلسه کمیسیون ماده 7 قطع اشجار مورخ 16/4/93 و با نظارت نماینده استانداری اجرا شده و دوما هیچ درخت سبز و زنده ای قطع نشده است. قطع درختان تنها به دو دلیل انجام می شود یکی اینکه عملیات عمرانی وجود داشته باشد و دیگری به دلیل خشک شدن و از بین رفتن درختان. حال سوال اینجاست که در مناطقی که ادعا می شود چه دلیلی برای قطع درختان سبز وجود داشته است؟  هیچ فعالیت عمرانی در این مناطق در دست اجرا نیست پس چرا شهرداری باید درختان سبز را قطع کند؟  موضوع این است در راستای طرح خشکه گیری به جای تعدادی از درختان خشک شده، درختان سبز و زنده (نه نهال) کاشته شده است. باز تاکید می کنم هیچ درخت سالمی قطع نشده و حتی بیش از تعداد درختان خشک شده، درخت سالم و زنده کاشته شده است.

خشک نشدن حتی یک درخت در یک سال اخیر

مدیر حوزه پارک ها و فضای سبز شهرداری در ادامه تصریح کرد: شهرداری فعلی میراث دار حدود 3630 درخت خشک شده از گذشته بوده اما با تلاش های صورت گرفته در یک سال اخیر حتی یک درخت هم خشک و از بین نرفته است.

البته این را نیز باید عنوان کرد: شهردار پرند  سوابق روشنی به خصوص در حوزه فضای سبز دارد و عنوان شهردار نمونه استان تهران در توسعه فضای سبز در زمان مسئولیت خود  در شهرداری اندیشه نشانگر این موضوع است و تقدیر نامه های رسمی، گواه است.

نادری در پایان افزود: طرح خشکه گیری یک طرح رایج بوده اما متاسفانه اجرای این طرح دستمایه انتقادات غیر کارشناسی از شهرداری شده است. به هر حال خدمتگذاران مردم در شهرداری آماده پاسخ گویی به تمامی شبهات بوده و با ارایه اسناد و مدارک قانونی از اجرای این طرح حمایت می کند.





:: موضوعات مرتبط: درباره شهر جدید پرند , اخبار شهر جدید پرند , آخرین خبرها , ,
:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 26 آبان 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');