شهر جدید پرند،مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند افتتاح شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






مرکز رشد واحدهای فن آور دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با حضور ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهشی دانشگاه به طور رسمی افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری«پرندپرس»، پیرو یکی از سه مأموریت اصلی دانشگاه یعنی کارآفرینی و با توجه به ضرورت ورود به بحث تجاری‌سازی گسترده فعالیت‌های پژوهشی و توسعه کارآفرینی که یکی از اهداف عالیه دانشگاه در برنامه‌های توسعه‌ای آن است دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، جزو واحدهای پیشرو در خصوص تقاضای تاسیس و بهره‌برداری از مراکز رشد و پارک‌های علم و فن‌آوری قرار گرفت.
درخواست این واحد از سازمان مرکزی و وزارت علوم تاسیس یک پارک علم و فن‌آوری در منطقه بوده و در حال حاضر نیز ظرفیت‌ها و پشتیبانی‌های آن وجود دارد.
مرکز رشد این واحد دانشگاهی در حوزه معاونت پژوهشی شکل گرفته و شورای این مرکز ترکیبی از نمایندگان صنایع، متخصصان دانشگاهی، نمایندگان وزارت‌خانه‌ها، نماینده فرمانداری و مسوولان دانشگاه است. نخستین مدیر مرکز رشد، دکتر فاطمه محمدی آغچه مشهد بوده و در حال حاضر این مسئولیت بر عهده علیرضا پورحسنی، عضو هیات علمی گروه ریاضی است.
مراسم افتتاح رسمی مراکز رشد و واحدهای فناور با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داود ثمری، رئیس مرکز توسعه فنآوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاداسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سلطانی، رئیس شورای شهر پرند، دکتر محمدقمی، رییس و جمعی از هیات رئیسه‌ واحد، معاونین ، اساتید و جمع کثیری از دانشجویان در دانشکده IT سالن اجتماعات علامه طباطبایی برگزار شد.
در ابتدای مراسم محمد قمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، طی سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و خیرمقدم به مدعوین، افتتاح مرکز رشد و فن آوری را به اساتید، دانشجویان، نخبگان و محققان واحد دانشگاهی پرند تبریک گفت.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهر پرند‌ نقش مهمی برای این مرکز در توسعه طرح‌های، انرژی و صنایع در این منطقه قائل شد.
قمی، هدف از ایجاد مرکز رشد را ایجاد کسب و کار دانش بنیان و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای جوان محقق، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌بنیان و فناور فعال در زمینه فناوری دانست.
در ادامه، حجت الاسلام سلطانی، رئیس شورای شهر جدید پرند، ضمن تبریک ایام فرخنده تولد امام هفتم و گرامی‌داشت یاد و خاطره بزرگ مرد تاریخ علم و سیاست ایران شهید مدرس و تقدیر از مسوولان دانشگاه گفت: شهر پرند با توجه به این‌که یکی از ۱۸ شهر جدید کشور است از لحاظ موقعیت جغرافیایی، جمعیتی، عمرانی، شهرسازی در صدر جدول این شهرها قرار دارد و از لحاظ جمعیتی در سیاست‌های دولت هدف‌گذاری ۷۰۰ هزار نفر برای شهر پیش بینی شده که نوید بخش آینده‌ای خوب بوده و امید است که مسولان و وازرتخانه‌های زیربط تعهدات خود را در رابطه با این استعداد جمعیتی و هدف‌گذاری به موازات بقیه پیشرفت‌ها انجام دهند.
او هم چنین به دلیل ایجاد چنین مراکز دانش بنیان که در واقع سرانه فرهنگی- علمی را بالا می برد تشکر کرد و هم‌چنین وجود دانشگاه پیام نور و پرند را در این شهر فرصت مغتنمی برای توسعه و پیشرفتهای علمی دانست.
رییس شورای شهر جدید گفت با توجه به نرخ رشد بالای جمعیت در این شهر و نیز به لحاظ شناخته شدن شهر پرند به‌عنوان پایتخت مسکن مهر، نیاز به انجام یک سری اقدامات و کارهای زیربنایی است؛ اولویت‌های زیادی برای پی‌گیری هست که یکی از اولویت‌ها، حاکمیت سیاسی دولت است. نبود حاکمیت سیاسی در این شهر موجب شده دیگر ارگان‌های خدمت‌رسان نتوانند حضور داشته باشند، در نتیجه شورای شهر به نوبه خود بر‌ روی این حوزه‌ها اولویت‌بندی داشته و به طور خاص موضوع حاکمیت سیاسی و استقرار فرمانداری در شهر را از طریق وزیر کشور پیگیر است.
دکتر سعید ذاکر بستان‌آباد، معاون پژوهش دانشگاه آزاداسلامی واحد پرند هم گفت: مجوز واحد پرند در سال ۱۳۷۸ اخذ و در سال ۱۳۸۲ تأسیس شد. اولین ساختمان واحد، دانشکده علوم بود که با ۵۶۰ دانشجو شروع به فعالیت کرد و به لطف خدا، امروز ۱۴ هزار و ۸۵۰ نفر دانشجو در ۳۷ رشته تحصیلی و ۱۱ رشته کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی تحصیل می‌کنند. پی‌گیری تأسیس مرکز رشد از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و سال ۱۳۹۱ مجوز آن اخذ شد و امروز شاهد افتتاح رسمی این مرکز رشد، هستیم.
معاون پژوهشی واحد پرند افزود: در سه دهه گذشته سیاست دانشگاه مبتنی بر توسعه کمی بود، ولی در دهه چهارم توسعه کیفی در اولویت دانشگاه است. یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه کم کردن وابستگی کامل به شهریه است و در نتیجه پایان‌نامه‌های دانشجویی‌ و فعالیت اعضای هیأت علمی که به‌عنوان شاخه‌های اصلی هستند به سمت محصولات، تولیدات در رشته های مختلف به عنوان یک فکر اصلی به ثمر نشیند. قطعاً حضور مرکز رشد دانشگاه می تواند به‌ لحاظ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تأثیرگذار باشد.

منبع : پرندپرس





:: موضوعات مرتبط: درباره شهر جدید پرند , مسکن مهر پرند , اخبار شهر جدید پرند , ,
:: برچسب‌ها: شهر جدید پرند، شهر جدید پرند رباط کریم، شهر جدید پرند قیمت، ،شهر جدید پرند فاز 6 ،شهر جدید پرند کجاست؟ شهر جدید پرند کوزو، ،شهر جدید پرند نقشه ،شهر جدید پرند تهران ،شهر جدید پرند+عکس ،شهر جديد پرند+مسكن مهر ،شهر جدید پرند کجاست؟ ،شهر جدید پرند تهران ،شهر جدید پرند نقشه ،شهر جدید پرند فاز صفر ،شهر جدید پرند قیمت ،شهر جدید پرند فاز 6 ،شهر جدید پرند فاز 6 کوزو ،شهر جدید پرند کوزو شهر جدید پرند رباط کریم، ،شهر جدید پرند adsl ،شهر جدید پرند adsl ،در شهر جدید پرند اینترنت adsl در شهر جدید پرند، ،فاز 1 شهر جدید پرند کلانتری 17 شهر جدید پرند، ،فاز 1 شهر جدید پرند ،شهر جدید پرند فاز 2 ،فاز 2 شهر جدید پرند ،شهر جدید پرند فاز 3 ،فاز 3 شهر جدید پرند ،شهر جدید پرند فاز 4 ،فاز 4 شهر جدید پرند ،شهر جدید پرند فاز 5 ،نقشه فاز 5 شهر جدید پرند فاز 5 شهر جدید پرند، نقشه فاز 5 شهر جدید پرند، شهر جدید پرند فاز 6، شهر جديد پرند فاز 6، نقشه فاز 6 شهر جدید پرند، شهر جدید پرند فاز 6 کوزو، فاز 6 شهر جدید پرند، فاز 6 شهر جديد پرند، نقشه فاز 6 شهر جدید پرند، شهر جدید پرند فاز 6 کوزو، شهرپرند کجاست، عکس شهرپرند، امکانات شهرپرند، سایت شهرپ ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : عارف کریمی
ت : چهار شنبه 12 آذر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');