شهرک صنعتی پرند در آستانه تعطیلی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






به گزارش  «پرند پرس» شهرک صنعتی پرند به عنوان یکی از بزرگترین شهرکهای استان تهران دارای دو فاز کاملا متفاوت از یکدیگر است که برغم فاصله جغرافیایی بسیار کم و قرار گیری در محوطه ای چند هکتاری متاسفانه از زمین تا آسمان باهم تفاوت دارند، در حالیکه فاز دوم این شهرک از هرگونه امکانات و خدماتی بی نیاز است، فاز اول در پیچ و خم بهره مندی از ابتدایی ترین خدمات به سر می برد بنحویکه فاز اول این شهرک امروز پس از هشت سال نامه نگاری و تلاش بی وقفه غرق در معضلات است.

به دنبال این مشکلات اغلب صنعتگران شهرک مذکور رفتن را بر ماندن ترجیح داده و به فکر سرمایه گذاری خود در حوزه های دیگری هستند، جایی که شاید دیگر دغدغه “تولید داخلی، خودکفایی ملی و اقتصاد مقاومتی” در آن مطرح نباشد….!

در این راستا نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان و اعضای هیئت مدیره فاز اول شهرک صنعتی پرند شب گذشته طی نشستی دور هم گرد آمدند تا با بررسی و تحلیل معضلات موجود به راه حلی کاربردی دست یابند بلکه بتوان این شهرک صنعتی را از تعطیلی رهاند تا هم چرخ صنعت بچرخد و هم از خانه نشینی صدها کارگر جلوگیری شود.

عمده مشکل شهرک صنعتی نبود آب شرب و گاز شهری

به گزارش مهر در این جلسه رئیس هیئت مدیره فاز اول شهرک صنعتی پرند ضمن گلایه از بی توجهی برخی مسئولان استانی و شهرستانی اظهار داشت: حدود هشت سالی است که صنعتگران این شهرک در سایه بی توجهی افرادی که مدعی حمایت از تولید و صنعت بودند غرق شده و دریغ از حتی یک پاسخ منطقی به مطالبات صاحبان تولید در این شهرک.

محمدتقی محمدی عمده مشکلات شهرک را نبود انشعاب آب شرب و گاز شهری توصیف کرد و اظهار داشت: صاحبان صنعت و تولید طی این هشت سال با وجود همه بی مهری و بی آبی و نبود گاز شهری مقاومت کردند که می توان به جرات گفت که این افراد ایثار و از خود گذشتگی نشان دادند چرا که همین افراد می توانستند سرمایه های میلیاردی خود را به نقطه دیگر منتقل کنند.

وی ادامه داد: فاز اول شهرک صنعتی پرند در واقع با هدف ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان جویای کار منطقه و کمک به چرخه اقتصادی کشور در حاشیه پایتخت راه‌اندازی شد اما متاسفانه امروز کمتر از هزار شغل آن هم با وضعیت ناپایدار ایجاد شده و بخش عمده واحدهای تولیدی و صنعتی نیز به دلیل نبود امکانات به مرز تعطیلی و اخراج کارگران رسیده اند.

مسئولان به نامه و طومارها جواب نمی دهند

این مسئول، وضعتی موجود شهرک را بحرانی خواند و اضافه کرد: هشت سال تمام در مقابل تحریمهای ناجوانمردانه غرب و بی مهری های دولتهای گذشته مقابله کردیم و با روی کار آمدن دولت جدید امیدوار بودیم این قفل با کلید دولت تدبیر و امید برای همیشه باز شود اما متاسفانه تا به امروز هیچکس سراغ ما را نگرفته، برای حل این معضل دفتر هیئت امنای شهرک بیش از ده ها نامه و طومار به متولیان امر ارسال کرد و تاکنون به هیچ یک از مرسوله های ما پاسخی داده نشده است.

محمدی با اشاره به هزینه هنگفت احداث فاز اول شهرک صنعتی پرند گفت: متولیان امر اگر به فکر رونق صنعت و تولید نیستند ای کاش حداقل کمی به فکر سرمایه عظیمی باشند که با هدف رشد و شکوفایی چرخه اقتصاد کشور در این منطقه هزینه شده، در این شهرک حدود ۲۲۰ واحد واگذاری زمین صورت گرفته که متاسفانه ده ها واحد تولیدی به تعطیلی کشیده شده و حدود ۴۰ واحد باقیمانده نیز نفس های پایانی خود را به امید حرکتی کارآمد در سینه حبس کرده اند.

عملیاتی شدن تعهدات سازمانهای خدمات رسان به ویژه اداره گاز و آبفا را مهمترین عامل برون رفت از این بحران دانست و تاکید کرد: با وجود اینکه لوله های گاز تا مرکز شهر صنعتی منتقل و تمام نقشه های لوله کشی نیز تهیه شده و به تائید کارشناسان مربوطه رسیده اما دلیل کم کاری و بی توجیه های صورت گرفته در این چند سال که موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی شده، مشخص نیست.

این صنعتگر در ادامه شرایط سخت گیرانه بانکها در ارائه تسهیلات، بی‌ثباتی قوانین و مقررات مربوط به تولید و سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین مشکلات فضای کسب و کار برشمرد و از مسئولان ذیربط خواست تا در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی کنند.

اظهار تاسف از غفلت و بی تدبیری متولیان

در ادامه نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان ضمن اظهار تاسف از غلفت و بی تدبیری برخی متولیان اظهار داشت: متاسفانه امروز هم دست های پشت پرده با افکاری نامشخص در مقابل رونق تولید داخلی قد علم کرده و قصد دارد در مسیر خودکفایی ملی اخلال ایجاد کند.

ابراهیم نکو خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار تهران گفت: مسئولین و متولیان امر صنعت امروز به گوش باشند که در حریم استان تهران و نزدیکی پایتخت کشور، یکی از معدود شهرکهای صنعتی فعال استان به دلیل عدم بهره مندی از آب و گاز به مرز تعطیلی کشیده شده است لذا باید آستینها را بالا زده و در مسیر رونق چرخ اقتصاد کشور گامهای محکم تر و نتیجه بخش تری برداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، وضعیت این نقطه صنعتی را بحرانی خواند و افزود: با توجه به نزدیکی این منطقه صنعتی با پایتخت مسکن مهر کشور در شهر پرند که میزبان خیل عظیمی از جمعیت و به تبع آن جوانان جویای کار است، شهرکی که می تواند بیش از هزاران شعل پایدار ایجاد کند به دلیل بی توجهی و غفلت به مرز تعطیلی رفته و این زنگ خطر بزرگی برای مسو.لان محسوب می شود.

وی متذکر شد: تسهیل امر تولید نیازمند عزم جدی مسئولین است لذا باید در راستای عملیاتی شدن منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مکرر ایشان در مورد کاربردی بودن و ثبات قوانین تلاش کنیم تا مسیر فعالان اقتصادی جهت کسب و کار هموارتر شود، کشور امروز به حماسه اقتصادی نیازمند است از اینرو اگر مسئولان تمام تمرکزشان را به روی تولید داخلی قرار دهند و به این موضوع به عنوان یک وظیفه ملی نگاه کنند، آن وقت می توان از این برهه حساس عبور کرده و سیاستهای خود را در عرصه بین المللی اجرا کرد.

نکو با ذکر این نکته که امروز نیازمند عظم جدی مسئولین در بهبود این امور هستیم پیشنهاد داد تا طی نشستی میان دولت، مجلس و بخش خصوصی نسبت به بهبود فضای کسب و کار در کشور گام‌های مثبتی برداشته شود چراکه اگر بتوانیم تولید داخلى را رونق بخشیم، مسائلی نظیر تورم، اشتغال و… حل خواهد شد و در اینصورت است که اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد.




:: موضوعات مرتبط: درباره شهر جدید پرند , مترو شهرجدیدپرند , ,
:: برچسب‌ها: شهر جدید پرند، مسکن مهر پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 927
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : عارف کریمی
ت : یک شنبه 23 آذر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');