اتمام ۹۰ درصد مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ ؛ ۴۰۰ هزار واحد در انتظار خدمات زیربنایی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






قائم مقام ویژه وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان این که تحویل واحدهای مسکن مهر بدون خدمات زیربنایی تخلف است گفت: برنامه ریزی شده که بیش از ۹۰ درصد واحدها تا پایان سال ۹۴ تکمیل شوند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نوشت: احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام ویژه وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در نشست خبری با موضوع آخرین وضعیت مسکن مهر در کشور که صبح امروز دوشنبه ۲۲ دی ماه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد گفت: در ماه‌های گذشته جلساتی با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین مسئولانوزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیران شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برگزار کردیم تا روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور سرعت بگیرد.

وی افزود: در دولت یازدهم کارهای زیادی صورت گرفته است که انعکاس آن‌ها در جامعه تاثیر زیادی خواهد داشت. از جمله این فعالیت‌ها چندین مصوبه از شورای پول و اعتبار بود که طبق آن سقف کلی تسهیلات مسکن مهر از ۴۸ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیار تومان افزایش یافت و سقف وام هر واحد مسکن مهر به ۳۰ میلیون تومان رسید.

مهرآبادی با بیان این‌که دومین مصوبه به موضوع بازپرداخت تسهیلات ارتباط دارد گفت: این مصوبه درباره افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات بانکی از ۱۵ سال به ۲۰ سال است که مربوط به دولت قبل بود اما اما تاییدیه شورای پول و اعتبار را نداشت.

قائم مقام وزیر راه شهرسازی افزایش میزان تسهیلات را راهی برای سرعت بخشیدن به ساخت و ساز مسکن مهر دانست و گفت: در زمان آقای نیکزاد این تسهیلات در برخی استان‌ها به ۳۰ میلیون رسید اما آقای آخوندی پیگیری‌های مستمری برای افزایش تسهیلات مسکن تا سقف ۳۰ میلیون در تمام کشور داشت که خوشبختانه با مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات برای سایر استان‌ها نیز افزایش یافت. این افزایش وام در شرایطی نتیجه خواهد داد که اعضایتعاونی مسکن و متقاضیان نیز در تکمیل آورده خود بکوشند.

وی ادامه داد: با افزایش میزان تسهیلات، برای تکمیل واحدها به همکارانمان در استان‌ها برنامه دادیم و نفراتی را در ستاد وزارتخانه تعیین کردیم و می‌توانم بگویم مطمئن باشید که بالای ۹۰ درصد واحدها را سال آینده به اتمام خواهیم رساند. البته اغلب مسئولان استان‌‌ها اعلام کرده‌اند که ساخت واحدها در سال ۹۴ تمام می‌شود اما طبق تجربه‌ اعلام می‌کنیم کار ساخت اغلب واحدهای مسکن مهر تا این زمان به پایان خواهند رسید و ممکن است بخش کمی از این واحدها بعد از این زمان تکمیل شوند.

مهرآبادی بر لزوم تحویل واحدها با تمامی امکانات زیربنایی تاکید کرد و گفت: تکمیل واحدها الزاما منجر به تحویل دادن آن‌ها نمی‌شود؛ همانطور که تاکنون از یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحدی که کار ساخت آن‌ها تمام شده یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد افتتاح شده است. معتقدیم هیچ واحدی نباید بدون تکمیل خدمات زیربنایی تحویل داده شود و در صورت اجرا نشدن این دستور با متخلفان برخورد می‌کنیم. طبق بخشنامه‌ای که سال گذشته امضا شده باید واحدهایی تحویل شوند که از هر نظر آماده و دارای آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب باشند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر بر عدم افزایش قیمت غیر قانونی مسکن مهر تاکید کرد و گفت: قیمت ساخت واحدها زیاد نشده است. در شهر جدید پرند قرارداد شرکت کیسون با سایر شرکت‌ها متفاوت است و در آن قید شده که تورم سالانه در قراردادها از سال ۹۰ لحاظ خواهد شد. از سوی دیگر همانطور که در قرارداد متقاضیان مسکن مهر پرند ذکر شده ایجاد شبکه‌های آب، فاضلاب، برق و گاز بر عهده مردم است و بخشی از هزینه‌ای که از آن به عنوان افزایش قیمت واحدها یاد می‌شود مربوط به محوطه سازی و حصارکشی‌ها است که هم لازم بوده و هم به نوعی تحمیل شده است.

وی افزود: در واقع تغییر مشخصات یکی از مسائلی است که در واحدها انجام شده و قیمت تمام شده واحد را افزایش داده است. برای مثال کف یک واحد مسکونی سیمانی بوده و به سرامیک تبدیل شده است. همین تغییر، در افزایش قیمت تاثیر داشته است.

مهرآبادی اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل خدمات زیربنایی واحدهای باقیمانده مسکن مهر را ۵۶۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات روبنایی را پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبالغ در لایحه بودجه سال ۹۴ آمده است و به تصویب کمیسیون عمران رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه در ابتدای کار دولت یازدهم ۳۴۰ هزار واحد توقف ساخت داشتند و ۸۵ هزار واحد فاقد متقاضی بودند گفت: برای حل این مسئله پنج دوره جلسه با استان‌ها داشتیم. تاکنون 220 هزار واحد مسکن مهر را فعال کردیم و 120 هزار واحد باقی‌ مانده است که در جلسه با استان‌های کشور معین شد از طریق شیوه‌نامه‌ای که در سازمان ملی زمین و مسکن تهیه شده این تعداد واحد را فعال کنیم.

به گفته مهرآبادی 200 هزار واحد دیگر تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بیمه‌ای برخی استان‌ها در طرح مسکن مهر به برخی موارد اشاره کرد و افزود: بیمه یکی از مشکلات استان‌ها بود که در این‌باره جلساتی با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. همچنین وزیر کار بخشنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ کرد که لازم است همه استان‌ها بیمه را لحاظ کنند. میزان بیمه‌ای که در نظر گرفته شده برای هر متر مربع پنج هزار و 200 تومان است.

مهرآبادی درباره خدمات روبنایی که تاکنون ارائه شده اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سطح کشور به دو هزار و 250 باب مدرسه، 800 مسجد و 304 واحد کلانتری برای واحدهای مسکن مهر نیاز داریم. طبق برآوردهایی که به عمل آمده تا زمانی که اعتبارات تصویب شود در بسیاری از پروژه‌ها که لازم است از منابع داخی خودمان برای احداث این خدمات استفاده می‌کنیم.

به گفته مهرآبادی در حال حاضر 300 باب مدرسه در حال ساخت است و 100 مدرسه تحویل شده است. همچنین ساخت و ساز 300 باب مسجد شروع شده و ساخت 190 باب به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است.

وی تاکید کرد: برای تامین این خدمات به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که معاون اول رئیس جمهور در حال پیگیری اختصاص این رقم است.

مهرآبادی درباره جریمه پیمانکاران به علت تعلل و تاخیر در اجرای کار تاکید کرد: پیمانکارانی که تعلل و تاخیر در ساخت و ساز دارند جریمه می‌شوند و از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها خواستیم با این افراد برخورد شود. بر این اساس برای این قبیل پیمانکاران 10 درصد جریمه تعلل در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حتی به مدیران کل راه و شهرسازی اعلام کردیم که پیمانکاران دارای تعلل محرز در لیست سیاه قرار داده شوند.

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، بانک مسکن تاکنون مبلغ 43 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت کرده که از این رقم 1400 میلیارد تومان برای بافت فرسوده، چهار هزار میلیارد تومان برای واحدهای روستایی و 400 میلیارد تومان برای حوادث غیرمترقبه هزینه شده است و هنوز با مبلغ کل که 50 میلیارد تومان فاصله داریم.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در کشور 84 درصد است تاکید کرد: هفته آینده این میزان پیشرفت به 85 درصد می‌رسد.

مهرآبادی درباره زمان اتمام پرو‌ژه‌های مسکن مهر اظهار کرد: تا پایان سال 94 ساخت و ساز پروژه‌های مسکن مهر به اتمام می‌رسد اما در پردیس این روند طولانی‌تر است چرا که کلنگ احداث از نیمه دوم سال 91 به زمین زده شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درباره افرادی که آورده‌های خود را به موقع پرداخت نکرده‌اند اظهار کرد: تاکید کردیم که این افراد نباید حذف شوند اما لازم است اخطار دریافت کنند. 90 درصد مردم می‌توانند اقساط خود را پرداخت کنند و من از آنان می‌خواهم مبالغ اعلام شده را به موقع پرداخت کنند تا پروژه‌ها به سرعت پیش رود.

مهرآبادی در پاسخ به پرسش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره زمان واریز پنج میلیون تومان افزایش یافته اظهار کرد: بر اساس مذاکراتی که مشاور من با مسئولان بانک‌ها داشته ظاهراَ هنوز این مصوبه به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

وی درباره سندهایی که مردم باید برای پروژه‌های مسکن مهر دریافت کنند اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌هایی که ابلاغ شده این سندها به زودی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. تاکنون 670 هزار واحد سند دریافت کرده‌اند و بعد از اتمام واحدها نیز امکان صدور سند وجود دارد.

مهرآبادی همچنین از مهلت یک ماهه وزیر راه و شهرسازی برای رسیدگی به مشکلات متقاضیان مسکن مهر و مصوبه‌ای که قرار بود در دولت یازدهم لغو شود خبر داد و گفت: قراردادهای مسکن مهر در دولت قبلی نوشته شده و در این دولت در حالت اجرا است.

وی ادامه داد: ما هم تازه به این مسئله رسیده‌ایم که چرا مصوبه‌ای مغایر با قانون هنوز لغو نشده است بنابراین وزیر راه و شهرسازی مهلت یک ماهه داده که علت برداشت از حساب متقاضیان مسکن مهر مشخص شود تا به آنان فشاری وارد نشود.

به گفته مهرآبادی دستورالعمل برداشت از حساب مردم از نیمه اول سال 92 در دولت دهم تصویب شد.




:: موضوعات مرتبط: مسکن مهر پرند , ,
:: برچسب‌ها: شهر جدید پرند،مسکن مهر پرن،املاک پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : یک شنبه 12 بهمن 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');