افزایش دوبرابری اعتبار متروی تهران از سوی مدیریت شهری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






 مترو تهران - ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری از سوی مدیریت شهری به توسعه حمل و نقل ریلی پایتخت اختصاص یافته است. این مبلغ قرار است برای تکمیل و راه اندازی خطوط ۷، ۴و ۳مترو صرف شود.

شهرداری تهران در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 100میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داد. این در حالی است که از سوی دولت در سال93تنها مبلغ 195میلیارد تومان اعتبار برای مترو تهران مصوب و از این میزان نیز تنها 109میلیارد پرداخت شد. براساس قانون باید دولت هم به‌اندازه شهرداری برای توسعه مترو اعتبار اختصاص دهد.

به گفته مسعود رنجبریان، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، امسال بالغ بر 1800میلیارد تومان بودجه مستقیم به توسعه حمل‌ونقل ریلی از سوی شهرداری تهران اختصاص یافته و همچنین بیش از 350میلیارد به‌منظور تملک‌های موجود در مترو و 330میلیارد هم بابت بازپرداخت فاینانس‌های مترو درنظر گرفته شده است.

  • لزوم همراهی دولت با شهرداری

توسعه حمل‌ونقل ریلی یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این مهم همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد. این در حالی است که تنها 235میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی پایتخت در سال 94مصوب شده است و این رقم در مقایسه با بودجه شهرداری تهران در توسعه حمل و نقل ریلی رقمی بسیار ناچیز و کمتر از 10درصد بودجه شهرداری است که با درنظر گرفتن قوانین بالادستی مثل قانون حمایت از حمل‌ و نقل ریلی مصوب مجلس شورای اسلامی، انتظار مدیریت شهری از دولت اختصاص حداقل 2هزار و430میلیارد تومان اعتبار برای توسعه متروی تهران در سال‌جاری است.

  • اولویت‌های بهره‌برداری مترو

اولویت‌های توسعه مترو در سال‌جاری در 4خط موجب افزایش ایستگاه‌ها و توسعه خطوط ریلی می‌شود. یکی از این اولویت‌ها،توسعه متروی تهران تکمیل و توسعه نیمه شمالی خط 3مترو است که تا شهرک قائم واقع در بزرگراه ارتش امتداد پیدا خواهد کرد. توسعه 
خط 4مترو تا فرودگاه مهرآباد از دیگر فعالیت‌های سال 94شهرداری تهران خواهد بود. مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اولویت‌های بعدی گفت:

تکمیل و راه‌اندازی نیمه شمالی خط 7مترو تهران در سال‌جاری، همچنین بهره‌برداری تعدادی از ایستگاه‌های این خط در دستور کار قرار دارد. وی با بیان اینکه از سویی تلاش می‌شود در سال 94بخش‌هایی از خط 6مترو نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد، تصریح کرد: تونل‌سازی‌ خط6در دست اجراست و انتظار می‌رود درصورت تحقق اعتبارات دولتی، بخش‌هایی از این خط نیز در سال 94راه‌اندازی و تکمیل شود. در بخش برون‌شهری نیز بهره‌برداری از 52کیلومتر مسیر از بخش جنوبی خط یک حدفاصل حرم مطهر تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و سپس شهر جدید پرند درصورت تأمین اعتبار از سوی دولت از دیگر پروژه‌های متروی تهران در سال‌جاری است.





:: موضوعات مرتبط: مترو شهرجدیدپرند , ,
:: برچسب‌ها: شهرجدیدپرند،مسکن مهر پرند،املاک پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');