کلید متروی پرند در دست دولت تدبیر و امید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند مهندس علی یحیی پور بیان کرد:
عملیات اجرایی پروژه متروی شهر جدید پرند در بهمن ماه سال ۸۸ آغاز شد و هدف از اجرایی این پروژه بهبود و گسترش حمل و نقل عمومی این شهر و امکان دسترسی آسان به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و کلان شهر تهران در3 فاز بود.
این مسیر ریلی ، خطی است که با همکاری شرکت مترو و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامیایران رجاء اجرا ء می‌شود .
پروژه متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند، پروژه‌ای مهم و استراتژیک برای اتصال فرودگاه بین المللی امام خمینی (ر ه) به تهران از طریق ریل است که می تواند به یکی از خطوط  پر تردد مترو تبدیل و دسترسي آسان شهروندان و مسافران  را به مقصد فراهم سازد.
  مترو وسیله حمل و نقل عمومی به  اولویت اصلی و صد درصدی شهروندان پرند تبدیل شده است تا از مشکلات و سختی ها در شبکه حمل و نقل شهری واستفاده از ناوگان اتوبوسرانی وخودروهای شخصی و تاکسی ها رهایی یابند .
پرند پایتخت مسکن مهر کشور نام گرفته و براساس طرح جامع شهری باید ۷۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای دهد و با تامین تسهیلات و حمل و نقل عمومی سریع برای ساکنان این شهر و احداث زیرساخت ها ی مورد نیاز در این شهر جدید ، تمایل متقاضیان به سکونت را بوجود آورده واین امرموجبات جذب سرریز جمعیتی در این شهررا فراهم نموده است.
ساخت متروی شهر جدید پرند و فرودگاه بین‌المللی امام‌(ره) از نوع برون شهری به طول 52کیلومتر و طویل ترین پل متروي كشور به طول 700 متر و نيز مهم‌ترین ایستگاه­های مترو کشور در مسير آن قرار مي‌گيرد و دوره ساخت آن پنج ساله و دو بانده پیش‌بینی شده  است .
مسیر متروی پرند از انتهای خط یک شروع  و با عبور از ضلع غربی اتوبان تهران قم و اراضی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به شهر جدید پرند خواهد رسید.
پروژه مترو فرودگاه امام خمینی(ره)- (حد فاصل ایستگاه شاهد تا پرند) مشتمل بر 6 ایستگاه؛ از ایستگاه شاهد شروع و به موازات بلوار بهشت زهرا(س) به سمت غرب و تا آزادراه تهران– قم امتداد یافته و در کیلومتر 25 آزاد‌راه تهران – قم با تغییر مسیر به سمت غرب با ورود به اراضی فرودگاه امام خمینی(ره) ادامه یافته و به موازات بزرگراه داخلی فرودگاه که دو آزادراه قم و ساوه را به هم متصل می‌نماید، پس از عبور از جاده قدیم ساوه و آزادراه ساوه، به شهر جدید پرند می‌رسد.
 امید است با همت دولت تدبیر و امید پروژه مترو با حساسیت موضوع  تردد مسافران به فرودگاه بین المللی امام خمینی وپرند به سرحد مقصود خود برسد حال این مقصود می تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی محیط زیست که معضلی مهم ملی و بین المللی است داشته باشد .
دنیای توسعه یافته در تلاش است تا بدون آلودگی زیست محیطی،شهر های سنتی خود را به شهرهای مدرن تبدیل کنند حال اینکه شهر پرند در بدو امر شهری مدرن است آنها اولین اقدام را توسعه  حمل ونقل عمومی از طریق ایجاد مترو می دانند،تا امکان آزاد سازی فضاهای شهری فراهم شود و تجمعات انسانی وترددهای عظیم توسط ایستگاههای مترو ساماندهی گردد .
حاصل کار، صرفه جوییهای بسیار زیادی داردکه هم اکنون دولت هزینه های آن را پرداخت می نماید.این هزینه ها چه بصورت یارانه های سوخت،توسعه وتعریض و استهلاک معابر و چه بصورت باز خورد تورمی آن که با کسر بودجه در هزینه های دولتی منظور می شود انعکاس پیدا می کند.
آثار مثبت اقتصادی راه اندازی مترو پرند بر زندگی شهروندان بی گمان،حضور مترو به تحولات زیادی در زندگی شهروندان ساکن در مجموعه شهری پرند منجر خواهد شد که کاهش اتلاف وقت و انرژی ،افزایش سلامت روانی و جسمی ، کاهش مرگ ومیر و صدمات ناشی از تصادفات رانندگی ،کاهش استهلاک وسایل نقلیه شخصی از جمله آنهاست . قابل ذکر است که حضور مترو فقط به استفاده کنندگان مستقیم آن سود نمی رساند ، بلکه به افراد درحال تردد در خیابانها و بزرگراهها کمک می کند ، با کاهش مشکلات روانی ناشی از ترافیک  که با اهمیت گسترش خطوط مترو آشکار تر می شود .
حال با توجه به وجود حمل و نقل عمومی از جمله مترو و فرودگاه که از مولفه های شهرهای فرا ملی است می توان به جذب سرمایه گذاران در این شهر کمک کرد





:: موضوعات مرتبط: مترو شهرجدیدپرند , اخبار شهر جدید پرند , ,
:: برچسب‌ها: مسکن مهر پرند , شهر جدید پرند , پرند , مسکن پرند , شهر پرند , قیمت مسکن در پرند , شهرک پرند , قیمت خانه در پرند , قیمت آپارتمان پرند , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : دو شنبه 4 خرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');