مسکن‌مهر پرندآب، برق و گاز ندارد!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






هر از گاهی مسوولان و متولیان مسکن مهر به نبود زیرساخت های مسکن مهر اشاره می کنند و می گویند واحدهای مسکونی مهر آب، برق و گاز ندارد اما متقاضیان باید مابه التفاوت افزایش قیمت خانه ها را هرچه زودتر بپردازند تا خانه ای را که هیچ امکاناتی برای سکونت ندارد از ما تحویل بگیرند. 

شاهد این مدعا افزایش قیمت تا 5 میلیون تومانی واحدهای مسکونی فاز 3 جدید پردیس است که بالغ بر 3500 متقاضی باید از ابتدای تیر امسال این مبلغ را به حساب واریز کنند تا بتوانند واحد خود را تحویل بگیرند. با وجود این افزایش قیمت اما هنوز امکانات اولیه خانه ها فراهم نیست به طوری که باران هاشم زهی، مدیرعامل شهر جدید پرندگفته است هم اکنون ۲۰ هزار مسکن مهر این شهر جدید برای افتتاح منتظر تامین آب، برق و گاز هستند. 

۲۰ هزار مسکن آب و برق ندارد 

هاشم زهی در گفت وگو با فارس در پاسخ به این سوال که چه تعداد واحد مسکن مهر به خاطر نبود آب، برق و گاز تحویل متقاضیان نمی شود، گفت: در مجموع تأمین خدمات زیربنایی مثل آب، برق و گاز از وظایف وزارت نیرو و وزارت نفت است و در پرند که 95 هزار و 400 واحد در دست سازندگان مسکن مهر در قالب تفاهمنامه سه جانبه است 16 هزار واحد مسکونی توسط شرکت های تعاونی در حال ساخت است. وی افزود: تأسیسات زیربنایی در 95هزار و 400 واحد به 50 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و روند پیشرفت کار خیلی کند است، بنابراین درحال حاضر 20 هزار واحد مسکونی مهر در پرند به مرحله ای از ساخت رسیده است که اگر آب، برق و گاز آنها وصل شود، به بهره برداری می رسند.

 وی تاکید کرد: لازم است دستگاه های خدمات رسان ورود کنند تا این واحدها تعیین تکلیف شوند. هاشم زهی ادامه داد: ما نیز براساس مصوبه هیأت وزیران برای بحث های آب و فاضلاب با همکاران وزارت نیرو جلسه گذاشته و از طریق منابع داخلی انواع دارایی های اراضی را شناسایی و کمک کرده ایم موضوع تأسیسات زیربنایی و نصب انشعاب برای واحدهای مسکونی انجام شود، منتهی روند تأمین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر کند است. 

مدیرعامل شهر جدید پرند درباره افزایش 5 میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر گفت: در مجموع 56 هزار واحد مسکونی مهر پرند برای دریافت تسهیلات مسکن مهر به بانک مسکن معرفی شده اند که تاکنون برای حدود 33 هزار واحد مسکونی بانک مسکن با سازنده ها قرارداد امضا و مبادله کرده و در حال پرداخت تسهیلات است. وی افزود: در مجموع در پرند قیمت مسکن مهر نهایی شده و هیچ گونه تعدیل قیمتی اعمال نکرده ایم. هاشم زهی ادامه داد: تحویل واحدهای مسکن مهر به واریز آورده متقاضیان بستگی دارد، پس باید مردم همکاری کنند و اگر همکاری کنند، تا پایان امسال با توجه به توان سازندگان واحدهای مسکن مهر تعیین تکلیف می شود. 

 فروش زمین برای ساخت مسکن مهر 

در همین حال علی اصغر مهر آبادی، قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در مسکن مهر با بیان اینکه بخشی از نیاز موجود در ساخت مساکن مهر با فروش اراضی برطرف خواهد شد و در همه  شهرهای موجود چنین عزمی ایجاد شده است، اظهار داشت: طرح مسکن مهر در بیش از 1100 شهر با اهداف خیرخواهانه تصویب شد اما به دلیل شتابزدگی در مکان یابی در برخی نقاط اشتباه رخ داده و در اجرا، هزینه های زیادی به دولت تحمیل کرده است. وی با بیان اینکه مسکن مهر بحث دولت و نیاز مردم است، تاکید کرد: عزم دولت بر اتمام پروژه های مسکن مهر است. مهرآبادی اضافه کرد: 30 درصد کل اصلاحات مسکن مهر در این دولت انجام شده است. وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا آغاز هفته دولتحدود 150 هزار واحد مسکن مهر را در کشور به بهره برداری برسانیم. 

وی ادامه داد: با وجود عظیم بودن پروژه ها مانند پروژه مهر شهر زاهدان با حدود 7 هزار واحد نمی توانستیم وظیفه آماده سازی را به خود افراد صاحبخانه محول کنیم بنابراین وزارت راه وشهرسازی برای کمک آمده است تا سریع تر خانه ها تحویل مردم شود.  وی با اشاره به وصول اقساط واحدهای مسکن مهر گفت: در وصول اقساط 74 درصد وصول داشتیم که امسال تاکنون 6 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وصول کرده ایم. مهرآبادی در همین رابطه افزود: به طور میانگین ماهانه 240 میلیارد تومان وصول اقساط داریم. وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت پروژه های مسکن مهر در کشور به طور میانگین 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این رقم در استان سیستان و بلوچستان 89 درصد پیشرفت داشته که رتبه بالاتری در میانگین کشوری دارد. وی در ارتباط با خدمات زیربنایی نیز افزود: در خدمات زیربنایی 1350 باب مدرسه در پروژه مسکن مهر کشور نیاز داریم که در حال حاضر ساخت 439 باب مدرسه شروع شده که از این تعداد 139 باب تحویل داده شده است. 
 
ساخت 5/1 میلیون مسکن اجتماعی 

مدیرکل تعاونی‎های خدماتی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مدت ۵ سال 5/1 میلیون واحد مسکونی برای گروه های کم درآمد مشمول سازمان بهزیستی ، کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و صندوقبازنشستگی کشوری ساخته می شود.  احمد بیگدلی درباره آخرین اقدامات انجام شده از سوی دولت برای ساخت مسکن اجتماعی، افزود: طرحی که تحت عنوان مسکن اجتماعی مورد تفاهم وزارتخانه های کار و راه وشهرسازی است، مبتنی بر 2بخش اصلی خواهد بود. مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت کار تصریح کرد: یک بخشی از کار، اجرا در بافت های فرسوده با هدف بازسازی این بافت هاست و رویکرد دیگر حمایت از گروه های کم درآمدی است که نمی توانند در شرایط بازار، مسکن داشته باشند و به بیان ساده تر، برخی افراد به لحاظ درآمدی امکان خانه دار شدن ندارند؛ بدین ترتیب این طرح می خواهد به آنها کمک کند تا خانه دار شوند. به گفته وی طرح مسکن اجتماعی مشکلات زیرساختی ندارد. 





:: موضوعات مرتبط: مسکن مهر پرند , ,
:: برچسب‌ها: مسکن مهر پرند , شهر جدید پرند , پرند , مسکن پرند , شهر پرند , قیمت مسکن در پرند , شهرک پرند , قیمت خانه در پرند , قیمت آپارتمان پرند , ,
:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : جمعه 23 مرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');