عملیات احداث اولین باغ گیاه‌شناسی در شهر جدید پرند آغاز شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






عملیات احداث اولین باغ گیاه‌شناسی در شهر جدید پرند آغاز شد
 احداث فاز اول باغ گیاه­شناسی با کاشت بیش از 30 گونه گیاهی متناسب با شرایط اکولوژیکی پرند در بوستان کوهسار آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند؛ علی یحیی پورشهردار پرند با اعلام این خبر گفت: این باغ با طراحی و نظارت کارشناسان و مسؤلان فضای سبز شهرداری به منظور حفاظت و نگهداری از گیاهان، آشنایی دانشجویان، علاقه مندان و شهروندان با انواع گونه‌های گیاهی، انجام برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی و ترویج استفاده شهروندان از گل و گیاه و ... احداث می شود.
وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه در مساحتی به وسعت 500 متر مربع آغاز شده و در آن گونه های گیاهی مانند، اقاقیا، ابریشم مصری و ایرانی، بید مجنون، توت زینتی، یاس هلندی، افرای قرمز، چنار، زرشک، پیرکانتا، صنوبر، باران طلا، شمشاد و غیره ... کاشته می شوند.
شهردار پرند اضافه کرد: در فاز بعدی این باغ که در مجموع مساحت آن به یک هزار متر مربع میرسد، بخش‌های مختلف از جمله باغ گل، قطعه آموزشی و نمایشی، مجموعه گیاهی رویشی منطقه پرند، باغ میوه‌های بومی ایران، باغ صخره‌ای و مجموعه نهالستان و گلخانه‌های تکثیری ایجاد خواهد شد.
یحیی پورافزود: امیدواریم در کنار تجربه و نظرات کارشناسان فضای سبز، تنوع و افزایش گونه‌های شهر جدید پرند با تکیه بر دانش قدم‌های خوبی برداشته شود.
شهردار پرند با اشاره به مزایا و اهداف ایجاد این باغ گیاهان در پرند اظهار داشت: سازگاری گونه‌های کاشته شده با اقلیم منطقه، شناساندن گیاهان بومی منطقه و خاصیت آنها از جمله اهم اهداف مورد نظر در این طرح است.
وی یادآور شد: با هم‌افزایی ظرفیت مجموعه‌های مختلف مثل شهرداری، دانشگاه آزاد و پیام نور پرند و مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان رباط کریم شاهد نگرشی تخصصی و نوآورانه در فضای سبز پرند خواهیم بود.
مهندس یحیی پور خاطرنشان کرد: از طریق اقداماتی از این دست تنوعی تازه برای جذب متخصصان به امر فضای سبز با پرهیز از یکنواختی و سلیقه‌های مشخص ایجاد می‌شود.
گفتنی است باغ گیاه‌شناسی شهرداری پرند در فاز یک بولوار علامه طباطبایی،  پارک کوهسار واقع شده است./




:: موضوعات مرتبط: اخبار شهر جدید پرند , ,
:: برچسب‌ها: شهر جدید پرند،مسکن مهر پرند،املاک پرند،املاک خانه تو ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : عارف کریمی
ت : جمعه 20 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');