همایش جشنواره کودک، محیط زیست و پسماند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






به گزارش روابط عمومی شهرداری پرند، دومین همایش جشنواره کودک، محیط زیست و پسماند صبح روز پنج شنبه 94/7/16 مصادف با روز جهانی کودک در سینما فرهنگ شهرستان رباط کریم برگزار شد.
در این همایش که با حمایت سازمان مدیریت پسماند شهرستان های رباط کریم و بهارستان برگزار شد، دکتر ابراهیم نکو نماینده  شهرستان های رباط کریم و بهارستان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، دکتر تواهن مدیر کل امور شهری و شوراهای استان تهران، مهندس علی بیگی فرماندار شهرستان رباط کریم و دکتر سیف اللهی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرستان های رباط کریم و بهارستان، مهندس حسنی معاونت اجتماعی و فرهنگی و محمد حاجی محمدلو معاونت خدمات شهری شهرداری پرند حضور داشتند.
دکتر سیف اللهی ضمن تأکید بر لزوم ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در بین مردم، خاطر نشان کرد: حفظ و صیانت از محیط زیست جز با ایجاد فرهنگ زیست محیطی و جلب مشارکت مردم امکان پذیر نیست و کودکان از جمله مخاطبان تأثیرگذار در این زمینه هستند که نیاز به تربیت زیست محیطی دارند.
وی در ادامه گفت: زمانی که از محیط زیست سخن می گوئیم در حقیقت رابطه میان انسان و محیط زیست را یادآوری می کنیم. امروزه عدم آگاهی مردم، منجر به تخریب و آلودگی در محیط زیست گردیده است به طوری که بدون افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست نمی توان امیدی به حمایت و در نتیجه پایداری وضعیت زیست محیطی داشت.
دکتر سیف اللهی ضمن اشاره به ضرورت ارائه آموزش های تخصصی در زمینه حفاظت از محیط زیست در بین اقشار مختلف به ویژه کودکان به عنوان راه حلی کلیدی در راستای رسیدن به توسعه ی پایدار و افزایش سواد زیست محیطی آنها، افزود: سرمایه گذاری بلند مدت بر روی کودکان و نوجوانان به منظور ترویج الگوی رفتاری در بین جامعه و نقش اثرگذار آنها در الگوسازی صحیح در خانواده ها و سرعت یادگیری بالا در سنین پایین تر از جمله دلایلی است که ارائه آموزش های لازم به کودکان و نوجوانان را ضروری کرده است.
وی همچنین با اشاره به حساسیت بالای کودکان و نوجوانان در مقابل عوارض ناشی از تخریب محیط زیست عنوان کرد: ما بر ان شدیم که برای ارتقای آگاهی کودکان برنامه ریزی تخصصی آموزش لحاظ نموده و با به کارگیری شیوه های مختلف آموزشی و استفاده از ابزارهای متنوع، شیوه ی مناسب در زمان مناسب در جهت نهادینه سازی عادات و رفتارهای دوستانه با محیط زیست گام های اثر بخشی را برداریم. که این مهم با بالا بردن تأثیر مفاهیم و ایجاد شرایط بهتر و تفکر تفکیک موضوعات زیست محیطی امکان پذیر خواهد بود و منجر به تغییر نگرش و دانش و مهارت های آنها می شود و در نهایت در افزایش شایستگی های زیست محیطی آنها بسیار تأثیرگذار است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرستان های رباط کریم و بهارستان در ادامه گفت: یکی از شیوه های ارتقا سواد زیست محیطی در بین کودکان برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف است که این نوع آموزش می تواند به عنوان یکی از معرفه های مهم در ارتقا سطح آگاهی های زیست محیطی نقش مؤثر داشته باشد. این امر باعث شد تا این سازمان دومین جشنواره کودک و محیط زیست را برگزار کند.
وی همچنین اظهار کرد: این جشنواره تلاش دارد با بکارگیری ارگان ها و سازمانهای مرتبط با محیط زیست، مؤسسه های مردم نهاد و بخش خصوصی که فعالیت های مرتبط زیست محیطی داشته و دارند و در راستای اهداف ذکر شده در جهت افزایش توانمندی های زیست محیطی شهروندان قدم بردارد.
در پایان این همایش به مسئولین محیط زیست و شهرداری پرند، رباط کریم، بهارستان، نسیم شهر و اسلام شهر و همچنین پاکبان های نمونه در سطح شهرستانهای رباط کریم و بهارستان لوح تقدیر اهدا شد. در ضمن سرخان محمدی پور نیز به عنوان پاکبان نمونۀ شهر پرند معرفی گردید.





:: برچسب‌ها: مسکن مهر پرند , شهر جدید پرند , پرند , مسکن پرند , شهر پرند , قیمت مسکن در پرند , شهرک پرند , قیمت خانه در پرند , قیمت آپارتمان پرند , ,
:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عارف کریمی
ت : پنج شنبه 23 مهر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');