شهر جدید پرند . انجام مطالعات مربوط به روان آبهای اراضی شهر پرند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهر جدید پرند و آدرسwww.parandmelk.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






به طور کلی اراضی شهر پرند در منطقه ای قرار گرفته است که دشتی نسبتا هموار با شیب ملایم از شمال به جنوب را تشکیل می دهد.

ناچیز بودن اختلاف سطح اراضی این منطقه و سستی خاک آن موجب شده است که مسیل های متعددی با اثر بارندگی در آن ایجاد شود؛ایم مسیل ها عمدتا از شمال به طرف جنوب و متمایل به شرق شهر پرند امتداد یافته اند.

بررسی آمارهای بارندگی در ایستگاه پالایشگاه حوزه شرقی شهر جدید پرند نشان می دهد که میزان بارندگی در این منطقه به تبع قرارگیری آن بر خطوط همباران 200 الی 250 میلیمتر در 
سال های مختلف و در فصول سال متغیر بوده است به نحوی که حداکثر میزان بارندگی در فروردین ماه 52 میلیمتر گزارش شده است.

با توجه به مطالعه دیاگرام آمبروترمیک این منطقه نشان می دهد که اصولا حوزه شهر پرند در تمامی سال در وضعیت خشکی به سر می برد و تنها در ماه های اسفند و فروردین کم و بیش بارش باران مشاهده می شود بر همین اساس شرکت عمران شهر پرند طی موافقتنامه ای مطالعات مربوط به کنترل سیلاب ها در اراضی شهر جدید پرند را بر عهده پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی قرار داده است.

در طرح کنترل سیلاب شهر جدید پرند نیز با تکیه بر تجربیات مدیران اجرایی شهر جدید پرند همچنین دانش کارشناسان پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری روند مطالعات کنترل و بهره برداری از روان آب سطحی ناشی از بارندگی و سیلاب های منطقه در حال انجام و رو به اتمام است.

تجربه حاکی از آن است که استفاده و بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک در گروه مدیریت و برنامه ریزی صحیح و بلند مدت حاصل می شود تا قسمتی به کارگیری امکانات محدود قابل دسترسی از منابع موجود حداکثر استفاده به عمل آمده و به طور اصولی مورد بهره برداری قرار گیرد.

امید است پس از نیل به هدف کاهش خطرات سیلاب در منطقه طرح، منابع آب در اراضی شهر پرند از نظر سطحی و زیر زمینی تقویت گردد تا شرایط جهت رفاه بیشتر ساکنین شهر فراهم آید.

منبع: روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند




:: موضوعات مرتبط: درباره شهر جدید پرند , ,
:: برچسب‌ها: مسکن مهر پرند , شهر جدید پرند , پرند , مسکن پرند , شهر پرند , قیمت مسکن در پرند , شهرک پرند , قیمت خانه در پرند , قیمت آپارتمان پرند ,
:: بازدید از این مطلب : 1304
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : عارف کریمی
ت : سه شنبه 3 مرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');